Vi tar styringen og gjør bygge-prosessen enklere for deg

Nå digitaliserer vi byggeprosessen, slik at du som hytte- eller huseier får en enda bedre og mer effektiv opplevelse – uansett hvor i landet du bygger.  


Nytt styringsverktøy

– Det digitale styringsverktøyet samler all informasjon og kommunikasjon mellom de ulike leddene i en byggeprosess. Du som hytteeier kan føle deg trygg på at prosessene blir ivaretatt på riktig måte gjennom hele prosessen, helt frem til nøkkelferdig hytte eller bolighus.

– Verktøyet gjør at vi kan standardisere prosjektstyringa slik at den kommer på det nivået vi ønsker å ha uavhengig av hvor i landet du bygger. Det forenkler arbeidshverdagen til alle som er involvert i prosessen, ikke minst for den som skal ta over bygget etter endt byggeprosess, forteller prosjektlederne i Neo hytter, Kim Holten og Erlend Fyhn. 

Bilde av fasade Kjerne hytte

Spille kunden god

Som kunde av oss blir det enklere å følge fremdriften i prosjektet. Når du tar over boligen, får du tilgang til din egen boligperm gjennom systemet. Du har da all informasjon om bygget, materialer, vedlikehold og systemer digitalt via en app på telefonen din. 

– Vi innfører dette for at alle involverte skal ha større kontroll og oversikt på byggeplassen. Verktøyet forenkler kommunikasjon mellom de ulike leverandørene, registrering og håndtering av materialer, kvalitetssikring av lover og regler, samt dokumentasjon. De involverte får tilgang til akkurat den informasjonen de trenger for å utføre sin jobb, sier Erlend. 

– Eksempelvis kan det være at det kommer en endringsmelding som fører til tegningsrevisjon. Når vi da laster opp oppdaterte tegninger, vil alle deltakere i prosjektet få beskjed om endringen og gammel revisjon vil bli utilgjengelig. Vi får også oversikt over hvem som har fått med seg endringen for videre oppfølging. Et slikt verktøy vil bidra til at håndverkere, prosjektledere og byggherre bruker mindre tid på administrasjon, og det vil trygge kommunikasjonen mellom alle ledd på byggeplassen. 

Prosjektverktøy under student-lupen 

Nylig ble prosjektstyringsverktøyet og innføringen av dette undersøkt i bacheloroppgaven til BI-student Joachim Andersen. Resultatet gir verdifull innsikt for både oss og byggebransjen, nå som verktøyet er tatt i bruk. 

– Oppgaven var en del av en økonomi og administrasjonsgrad med fordypning i prosjektledelse. Neo hytter er en moderne bedrift i en spennende bransje med stort potensial for digitalisering. Jeg tok et dypdykk inn i samhandlingsdelen av verktøyet og hvordan en prosjektleder kan bruke dette i prosjektstyringen, forteller Joachim. 

– Min studie viser at prosjektstyringsverktøyet er med på å effektivisere og tilgjengeliggjøre informasjon. Når det blir implementert på riktig måte vil hverdagen bli mer sømløs for alle involverte.

Nyttig input

For Neo hytter har samarbeidet med Joachim gitt verdifull input til videre arbeid med verktøyet. 

 – Hans dypdykk har gitt oss innsikt og råd til hvordan vi på best mulig måte kan innføre verktøyet hos våre partnere. Det har vært veldig verdifullt for oss. Når oppgaven i tillegg ender med toppkarakter hos BI, føler vi oss trygge på at arbeidet er solid, grundig og relevant for oss, sier Erlend. 

– Vi ønsker samtidig å gratulere Joachim med en meget solid bacheloroppgave og takke for det gode samarbeidet gjennom prosessen på vårt kontor. Fra alle oss i Neo hytter: Hold på den gode energien din Joachim, vi holder kontakten, avslutter Erlend.